جوجو طلاجوجو طلا، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 13 روز سن داره

جوجو طلا

چگونه دوران بارداري را با همسرمان سهيم باشيم؟

1390/3/18 13:42
نویسنده : سحرناز
891 بازدید
اشتراک گذاری

بارداري بيشتر به عنوان يك موضوع مربوط به مادران ديده مي شود. تعداد كمي از زنان به اين باور رسيده اند كه مردان هم مي توانند در اين مورد سهيم باشند اما در حقيقت بيشتر زنان از اين موضوع بي اطلاع هستند. ما درباره اين موضوع صحبت مي كنيم و علاقه نشان مي دهيم. با همسرانمان احساس يكدلي و همدردي مي كنيم. (بدون اينكه در اين باره افراط كنيم) ما حتي سعي مي كنيم به حد ناچيز نيز در مورد بارداري مطالعه كنيم. اما حالا بياييد خودمان را واقعاً در اين موقعيت قرار دهيم، تجربه ها ي ما در مورد بچه دار شدن تا زمانيكه با پوشك كردن بچه و كمبود خوابهاي اين دوران مواجه نشده ايم بسيار متفاوت است. مسلماً هيچ پدري نمي تواند معناي لحظه به لحظه نزديكي به قلب نوزاد و ضربه زدن هاي او به شكم مادر را در دوران بارداري درك كند.

اما ما پدران مي توانيم در آن شريك باشيم. مي توان براي شنيدن اولين صداي قلب كودك حضور داشته باشيم. مي توانيم از سرگرميهاي شبانه خودمان دور باشيم، حتي مي توانيم در كتاب نامها، اسمی را براي فرزندمان البته با کمک همسرمان به جستجو بپردازيم.

مراقبت و رسيدگي

شما نمي توانيد باردار شويد، اما مي توانيد با توجه و مراقبت از همسرتان در آن سهيم باشيد. همسرتان را با مراقبت و توجه لحظه به لحظه به وضعيت جسماني اش خوشحال كنيد. ضربه هاي جنين را حس كنيد. براي جنين موزيك پخش كنيد و كتاب بخوانيد. براي خودتان يادداشتهاي روزانه تهيه كنيد. هم به این خاطر كه افكار دروني تان را ثبت كنيد و هم اينكه راهي برای کمک به شما باشد. در مورد موضوع مورد علاقه تان براي گفتگو با همسرتان فكر كنيد. مسير لحظه به لحظه رشد جنين خود را ثبت كنيد بي شك براي شما شگفت آور خواهد بود.

حضور فعال داشته باشيد.

سعي كنيد حداقل در مطب دكتر به همراه همسرتان حضور داشته باشيد و در مورد اين موضوع از پزشك سوال کنید. (اين نشان ميدهد شما هم در اين مسير سهيم هستيد، نه يك ناظر) همچنين سعي كنيد فرصت ديدن نوزاد خود را در تصاوير سونوگرافي به خود بدهيد. اگر همسر شما نياز به آزمايشات ژنتيك قبل از زايمان دارد تا از وضعيت سلامت جنين مطلع شود، يا هر آزمايش ژنتيك ديگري، حتماً به همراه او حضور داشته باشيد. همچنين در كلاسهاي تولد كودك شركت كنيد تا بتوانيد در هنگام تولد فرزندتان به همراه همسرتان حضور داشته باشيد.

به سلامتي خود اهميت بدهيد.

همچنان كه همسر شما در حال تغيير دادن رژيم غذايي خود است، شما نیز عادت بد غذایی خود را ترک کرده و در صورت استفاده از سیگار یا مواد مخدر، آنها را کنار بگذارید. شما نيز مي توانيد با اين تغييرات در روش زندگي تان به او كمك كنيد. از غذاهايي كه در دوران بارداري براي جنين ضرر دارد بپرهيزيد تا با خوردن آنها همسرتان را تحريك نكنيد. سيگار را ترك كنيد. با همسرتان دقايقي از روز را به ورزش و پياده روي اختصاص دهيد. سعي كنيد ساعاتي حضورتان در منزل را افزايش دهيد.

به تغييرات جسماني همسرتان علاقه نشان دهيد.

از هر ماه بارداري همسرتان عكسي تهيه كرده و در پروفايل خود نگهداري كنيد تا سير تغييرات او را ثبت كرده باشيد. با پيشرفت مراحل بارداري، همسرتان ممكن است احساس كند بد قيافه شده است. حتي اگر به نظر شما اينگونه است نگذاريد اين احساسات بر او غلبه كند، به او بگوئيد زيباست. ضمن اينكه، زندگي زناشويي شما ممكن است احتياج به تذكرات و راهنمايي داشته باشد. تغييرات هورموني، دردهاي پشت، حالت تهوع صبحگاهي، دغدغه هاي فكري مرتبط با هيجانات روزانه را مي توان با برآورده كردن نيازهاي جنسي همسرتان بهبود بخشيد.

كمي بیشتر تلاش كنيد.

ممكن است در اين دوران هسمر شما خيلي پرتوقع شود. خودتان را با او سازگار كنيد. او اين بار سنگين را حمل مي كند حداقل كاري كه مي توانيد انجام دهيد خريد از خواربارفروشي براي او، فرستادن گل براي همسرتان و برآورده كردن ويار بارداري او حتي ساعت 11 شب مي باشد.

مسير مربوط به بيمارستان را به خاطر داشته باشيد.

در حين انتقال همسرتان به بيمارستان ممكن است كيسه آبه او پاره شود. در اين شرايط روحي، سلولهاي حافظه ي شما كم كار مي شوند بنابراين در شرايط عادي اين مسير را رانندگي كنيد تا مطمئن شويد آن را به خاطر سپرده ايد. همسر شما حتماً از اينكه شما اينقدر به فكر او هستيد خوشحال مي شود.

در زايمان شريك همسرتان باشيد.

براي حمايت از همسرتان آماده باشيد. موسيقي هايي كه دوست دارد در حين بارداري بشنوند را ضبط كرده و چند وسيله سرگرمي را تهيه كرده و به بيمارستان ببريد، به همسرتان نزديك شويد، او را در آغوش بگيريد و نكات مربوط به زايمان را به او يادآوري كنيد، به او آرامش دهيد، غذا و مايعات به او داده و بدنش را ماسا‍ژ دهيد. اگر شما در كنار همسرتان هستيد از پزشك يا ماما بپرسيد آيا شما مي توانيد نوزاد را در حين تولد به آغوش بگيريد و بند ناف او را قطع كنيد.

با يكديگر خريد كرده، صحبت كنيد و تصميم بگيريد.

هنگاميكه نوزاد شما به دنيا آمد، شما و همسرتان بايد كمد لباس و اتاق كودك را آماده و براي انتقال او از بيمارستان صندلي مخصوص ماشين براي او تهيه كرده باشيد، نام كودك را انتخاب كرده باشيد، تصميم بگيريد كه آيا كودك ختنه مي شود يا نه، نحوه تغذيه او با شيشه يا سينه مادر را تعيين كنيد، از كهنه يا پوشك بچه استفاده كنيد. فكر مي كرديد بعد از بچه دار شدن نبايد كار خاصي را انجام دهيد. حتي اگر در مورد اين موضوع نظرتان عوض بشود، حداقل درباره آن به بحث و گفتگو پرداخته ايد!

خانواده جديد خود را تشكيل دهيد.

افراد خانواده تان را بيمه كنيد. از هم اكنون شروع به پس انداز كردن براي دانشگاه فرزندتان كنيد. اگر مي توانيد در روزهاي اول مرخصي بگيريد تا بتوانيد در مراقبت از كودك خود در روزهاي اول پس از تولد سهيم باشيد. خانه را براي كودك ايمن كنيد. زنگ خطر دود يا آتش را در اتاق كودك و بقيه اتاقهاي اصلي منزلتان نصب كنيد. حتي چيزهاي كوچك را فراموش نكنيد. منوي غذاهاي بيرون برای رستورانهاي مورد علاقه تان را تهيه كرده و پيش خودتان نگه داريد. (خيلي زياد مورد استفاده تان قرار مي گيرد) براي همسرتان هديه بخريد او هميشه اين هديه ها را به خاطر خواهد داشت. چون بعد از اين همه تلاش، همسرتان به شما يك هديه ي زيبا و شگفت انگيز داده است. فراموش نکنید او بهترین هدیه زندگی را به شما هدیه داده است پس قدر او را بدانید و با هدیه های ارزشمند از او تقدیر کنید.

 امروز این مطلب رو در یکی از سایتها خودم و چون خوشم اومد گفتم بزارم تا بقیه هم بخونند

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مامان قندعسل
19 خرداد 90 17:14
مامان مریمی
21 خرداد 90 10:42
خیلی جالب بود و جوجوی نازت هم مبارک باشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به جوجو طلا می باشد